Hulp nodig?

Meest populaire artikelen

Wanneer er één jaar is verstreken ontvang je een jaarrekening. In de jaarrekening staat samengevat wat je dat jaar hebt verbruikt. Elke maand heb je een vast voorschot betaalt voor je energie. Is het totale verbruik lager dan het totale voorschot dan krijg je geld terug. Is het totale verbruik hoger dan het totale voorschot dan moet je bijbetalen. Blijkt het dat het maandelijkse voorschot teveel afwijkt van je werkelijke maandelijkse verbruik dan wordt dit automatisch aangepast zodat dit verschil kleiner wordt.
Een eindrekening krijg je alleen als je het leveren van energie opzegt. Deze situatie kan ontstaan doordat je overstapt naar een andere leverancier of je gaat bijvoorbeeld verhuizen. In de eindrekening staan de kosten weergegeven voor de energie die is verbruikt. Is het totale verbruik lager dan het totale voorschot dan krijg je geld terug. Is het totale verbruik hoger dan het totale voorschot dan moet je bijbetalen.
Wanneer er één jaar is verstreken ontvang je een jaarrekening. Een eindrekening krijg je alleen als je het leveren van energie opzegt. De situatie kan zijn dat je overstapt naar een andere leverancier of je gaat bijvoorbeeld verhuizen.
Om inzicht te krijgen in jouw verbruik moet je inloggen met jouw persoonlijke account. Klik rechtsboven op “Log in” om te starten.
Een slimme meter is een digitale versie van de oude welbekende analoge meter.

Artikelen over financiën

Alle facturen zijn terug te vinden in jouw persoonlijke account. Nadat je bent ingelogd klik je in het menu op facturen. Hier staan ze allemaal netjes op een rij en is het mogelijk de factuur te downloaden.
Tijdens het aanmelden kan je de keuze maken tussen betalen via automatisch incasso of een handmatige betaling via iDeal. Kies je voor automatisch incasso? Dan vragen wij je altijd om een incassomandaat. Kies je voor een iDeal-betaling? Dan sturen wij maandelijks een mail met daarin een betaallink. Wel zo gemakkelijk.
Zelf kan je niet het rekeningnummer wijzigen. Dit is op te lossen door een mailtje te sturen. Klik op contact en omschrijf de vraag zo duidelijk mogelijk zodat de helpdesk je beter van dienst kan zijn.
Heb jij een contract op basis van variabele beursprijzen? Dat is mooi. Hier kan je namelijk mee besparen. De energieprijzen van vandaag en morgen zijn terug te vinden in jouw persoonlijke account. Nadat je bent ingelogd klik je in het menu op “energiekosten”. Hier staan alle prijzen per uur op een rij. Het laat zien op welke tijdstippen energie goedkoper of juist duurder is. Grote apparaten zoals een elektrische auto of wasmachine kan je dus het beste opladen of aan zetten wanneer de stroom het goedkoopst is.
Voordat je energie krijgt dien je de eerste termijn te voldoen. Je betaalt altijd vooraf. Wij zullen je twee weken voor dat er gestart wordt met leveren een eerste factuur sturen per mail met een iDeal betaallink. Hierna zullen alle termijnen geïncasseerd volgens jouw gekozen betaalmethode.
Op basis van het geschatte verbruik wat je zelf opgeeft rekenen wij uit wat het voorschot bedrag zal zijn voor jou. Wil je weten hoe het maandelijkse voorschot is opgebouwd? Klikt dan tijdens het aanmelden op “prijsspecificatie”. Ben je al klant bij Mijndomein Energie? Dan is de prijsopbouw in jouw contract terug te vinden.

Het maandelijks voorschot bedrag is een schatting voor jouw energieverbruik. Verbruik jij in werkelijkheid meer of juist minder dan het voorschotbedrag? Dan wordt dit verrekend tijdens de jaarrekening. Je zal dan geld bij moeten betalen of juist geld terug krijgen. Via jouw persoonlijke account kan je zien hoeveel je werkelijk verbruikt ten opzichte van het maandelijkse voorshot. Het inzicht om te starten met besparen.
Er wordt niets extra's in rekening gebracht als jij je aanmeld bij Mijndomein Energie. Geen aansluitkosten dus.

Maar let op! Stel jij hebt een huidig contract wat nog twee jaar geldig is en je stapt over naar Mijndomein Energie. Dan kan je een mogelijke boete verwachten van jouw huidige energieleverancier. Deze boete is voor eigen rekening. Kijk daarom altijd eerst of je uit contract bent voordat je overstapt.
Alle huishoudens in Nederland krijgen voor 2020 een slimme meter aangeboden door hun netbeheerders. Deze is in eerste instantie gratis. Wil jij een slimme meter maar staat deze pas over een jaar ingepland? Dan kan je deze bij ons aanvragen. De aanvraag kost €72,60. Vraag je een slimme meter aan voor alleen elektriciteit dan zijn de aanvraag kosten €67,76.
De netbeheerder onderhoud het energie netwerk, verzorgt het transport ervan en zorgt voor de meters bij alle aansluitingen waar huur voor betaalt word. De kosten die hier aan vast zitten worden verrekend in je maandelijkse voorschot. Wil je weten hoeveel de netbeheerderkosten zijn, ga dan naar jouw persoonlijke account. Je kunt dit bedrag vinden in het contract, maandelijkse voorschot en in de jaarrekening.

Artikelen over overstappen

Ben je net klant geworden? Gefeliciteerd, Wij zeggen jouw huidige energiecontract dan op. Zodra jouw vorige contract afloopt gaat jouw nieuwe contract in. Ga je verhuizen en vraag je een contract aan voor jouw nieuwe adres? Dan moet je er zelf voor zorgen dat jouw energiecontract op het oude adres wordt stop gezet.
Verhuis je naar een ander adres en wil je klant blijven? Zeg je huidige contract op en creëer een nieuw contract met jouw nieuwe woonadres.
Heb je een slimme meter dan gaat dit helemaal automatisch. Jij hoeft dus niets te doen. Geen slimme meter? Dan krijg je digitaal de vraag om de meterstanden door te geven.
Wanneer je een contract hebt op basis van variabele beursprijzen is het maandelijks opzegbaar zonder dat daar extra kosten voor in rekening worden gebracht. Er geldt hierbij één maand opzegtermijn.

Heb je jouw contract vast gezet voor één, twee of drie jaar en stap je over binnen het gekozen termijn? Dan moeten wij helaas een boete in rekening brengen. De hoogte van de boete ligt aan hoelang het contract nog doorloopt. Zie hieronder de boetes op een rij:

Korter dan 1,5 jaar = €50,-
1,5 tot 2 jaar = €75,-
2 tot 2,5 jaar = €100,-
Langer dan 2,5 jaar = €125,-

Ja wij doen een creditcheck zodra je akkoord gaat met onze voorwaardes en hierbij een contract aangaat. Zodra wij een seintje krijgen uit de creditcheck zullen wij dit delen met jou. Wanneer de creditcheck jou een te laag cijfer meegeeft kan het zo zijn dat er een borg gevraagd word voordat wij je aansluiten.

Artikelen over contracten

Heb jij gekozen voor een contract op basis van variabele beursprijzen? Dan is jouw contract maandelijks opzegbaar. Er geldt hierbij één maand opzegtermijn.

Heb jij gekozen voor een vast contract? De naam zegt het al. Het contract staat voor een langere tijd vast. Je kan bij ons kiezen voor een één-, twee- of driejarig contract. Zodra deze periode voorbij is ben jij vrij om een nieuw contract aan te gaan.

Benieuwd naar de datum wanneer jouw contract afloop? Log in met jouw persoonlijke account en ga naar “Account” in het menu. Onder het kopje “Duur” staat de einddatum van jouw contract weergegeven.
Helemaal onderaan deze pagina vindt je een kopje Voorwaarden. Klik hier op en je vindt alle voorwaarden voor de verschillende contracten die je bij ons kan af sluiten. Deze zijn te downloaden als pdf-document.
Helemaal onderaan deze pagina vindt je een kopje Voorwaarden. Klik hier op en je vindt onze privacystatement. Deze is te downloaden als pdf-document.
Helemaal onderaan deze pagina vindt je een kopje Voorwaarden. Klik hier op en je vindt onze leveringsvoorwaarden. Deze is te downloaden als pdf-document.
Helemaal onderaan deze pagina vindt je een kopje Voorwaarden. Klik hier op en je vindt onze stroom etiket. Deze is te downloaden als pdf-document.

Artikelen over algemeen

Wanneer er één jaar is verstreken ontvang je een jaarrekening. In de jaarrekening staat samengevat wat je dat jaar hebt verbruikt. Elke maand heb je een vast voorschot betaalt voor je energie. Is het totale verbruik lager dan het totale voorschot dan krijg je geld terug. Is het totale verbruik hoger dan het totale voorschot dan moet je bijbetalen. Blijkt het dat het maandelijkse voorschot teveel afwijkt van je werkelijke maandelijkse verbruik dan wordt dit automatisch aangepast zodat dit verschil kleiner wordt.
Een eindrekening krijg je alleen als je het leveren van energie opzegt. Deze situatie kan ontstaan doordat je overstapt naar een andere leverancier of je gaat bijvoorbeeld verhuizen. In de eindrekening staan de kosten weergegeven voor de energie die is verbruikt. Is het totale verbruik lager dan het totale voorschot dan krijg je geld terug. Is het totale verbruik hoger dan het totale voorschot dan moet je bijbetalen.
Wanneer er één jaar is verstreken ontvang je een jaarrekening. Een eindrekening krijg je alleen als je het leveren van energie opzegt. De situatie kan zijn dat je overstapt naar een andere leverancier of je gaat bijvoorbeeld verhuizen.
Om inzicht te krijgen in jouw verbruik moet je inloggen met jouw persoonlijke account. Klik rechtsboven op “Log in” om te starten.
Een slimme meter is een digitale versie van de oude welbekende analoge meter.
Absoluut niet. De data uit de slimme meter is alleen voor jou persoonlijk, de netbeheerder en jouw energieleverancier. De gegevens worden dus nooit zomaar gedeeld met andere partijen. Dit kan alleen voorkomen wanneer jij hier nadrukkelijk toestemming voor hebt gegeven.
Wanneer je klant bent bij Mijndomein Energie betaal je de inkoopprijs voor energie. Wat jij verbruikt moet je uiteraard betalen maar er worden geen marges gehanteerd per kubieke meter gas of kilowattuur. De inkoopprijs is terug de vinden met jouw persoonlijke account. Wanneer je een contract afsluit op basis van variabele beursprijzen worden deze weergeven per uur. Ook kan je al zien wat de prijzen worden voor de komende dag. Door dit inzicht en de lage prijzen wordt het besparen op je energierekening mogelijk.
Veel persoonsgegevens kan je terug vinden in jouw persoonlijke account. Ook is hier je verbruik te zien en zijn al je facturen in te zien. Wil je nog meer informatie hebben dan kan je dit opvragen met het aanvraagformulier inzage persoonsgegevens. Dit formulier is te vinden als je helemaal onderaan deze pagina klikt op “Voorwaarden”.
Wat goed dat je zonnepanelen hebt liggen. Natuurlijk kan je terugleveren. Heel graag zelfs. Wanneer je energie opwekt wordt dit volgens de salderingsregeling verrekend op jouw jaarrekening. Wek jij meer op in een jaar dan het aantal kWh dat jij zelf verbruikt? Wat goed. Je krijgt dan per kWh een vaste prijs terug. Heb je een contract op basis van variabele beursprijzen dan krijg je voor elke kWh €0,04. Bij een vast contract is de prijs die je krijgt per kWh gelijk aan die wij rekenen voor je stroomverbruik, deze prijs staat in je contract.
Ja dat kan zeker. Neem contact met ons op als je het voorschotbedrag wil veranderen.

Artikelen over Zonnepanelen

Dat hangt af van de grootte van je dak. Als voorbeeld nemen we een dak waar 10 zonnepanelen op passen. Die leveren per jaar ongeveer 2880 kilowattuur op. Hier betaal je gemiddeld € 620,- voor. De jaarlijkse bijdrage voor het huren van de zonnepanelen is gemiddeld € 518,-. Dat scheelt je dus ruim € 100,- per jaar. Wil je een aanbod voor zonnepanelen ontvangen? Vraag groene energie aan inclusief de ACTIE.
Ja, je gaat namelijk een stuk minder stroom afnemen van Mijndomein Energie, en jouw jaarrekening wordt dus een stuk lager. Je behoudt je aansluiting aan het elektriciteitsnetwerk en een contract met een energieleverancier voor het stroomverbruik wat je nog nodig hebt wanneer de zon onder is gegaan. Daardoor behoud je ook de vaste leveringskosten op de jaarrekening; je betaalt de Netbeheerderkosten en de vasteleveringskosten en je ontvangt een heffingskorting van de overheid.
Hoeveel panelen we op jouw dak kunnen plaatsen hangt af van de grootte van je dak en je stroomverbruik. Mijndomein Energie bepaalt naar aanleiding van de dakscan en je ingevulde verbruik het optimale aantal zonnepanelen voor jouw situatie.
Iedereen die een eigen huis heeft, kan in principe meedoen, mits het dak geschikt is voor zonnepanelen. Allereerst moet er ruimte zijn om minimaal acht zonnepanelen mooi in de zon te kunnen plaatsen. Op de aanmeldpagina kun je je gegevens achterlaten. Wij kijken dan direct of je dak geschikt is. Is je dak geschikt, dan sturen we je een voorstel voor zonnepanelen.
Ja. Mijndomein Energie garandeert dat je zonnepanelen altijd goed werken. In het geval van een defect of storing zorgen wij ervoor dat deze binnen maximaal 5 werkdagen wordt verholpen. Mochten je zonnepanelen onverhoopt toch langer dan 5 werkdagen niet werken dan heb je recht op de volgende compensatie die je bijdrage ruimschoots zal compenseren: van 1 oktober tot en met 31 maart € 0,125 per zonnepaneel per dag en van 1 april tot en met 30 september € 0,25 per zonnepaneel per dag.

Kan je het antwoord op je vraag niet vinden?

   Neem hier contact met ons op